Google en facebook

Google en Faceook bieden helpende hand

Google en Facebook bieden helpende hand voor retailers

Waarschijnlijk heb je het zelf de laatste maanden al ondervonden, maar COVID-19 heeft voor veel retailers invloed op de dagelijkse gang van zaken. Om de negatieve effecten tegen te gaan, bieden sommige shopping kanalen een helpende hand door middel van interessante kortingen, gratis trials en zelfs de mogelijkheid om gratis te adverteren. Dat komt goed van pas natuurlijk! In dit artikel lees je van welke voordelen je als retailer kunt profiteren met Google Shopping en Facebook.

Gratis adverteren met Google Shopping

Google Shopping heeft misschien wel de meest drastische verandering aangekondigd door de mogelijkheid aan te bieden om gratis te adverteren. In eerste instantie is dit vanaf 27 april alleen in de Verenigde Staten geïntroduceerd, maar het idee is om dit over de hele wereld uit te gaan rollen. Het doel is om meer zichtbaarheid te creëren voor bedrijven die verlies lijden door de uitbraak van het coronavirus. Zodra het ook beschikbaar is in Nederland, heb je een Google Merchant Center account en een productfeed nodig om je te kunnen kwalificeren voor het gratis adverteren.

Ondersteuning vanuit Facebook

Facebook is ook gestart met een aantal initiatieven om retailers te helpen. Zo ondersteunt Facebook kleinere bedrijven door middel van subsidies. Bekijk het ‘Subsidieprogramma voor mkb-bedrijven’ of je hiervoor in aanmerking komt. Daarnaast krijgen bedrijven de mogelijkheid om via Facebook cadeaubonnen te verkopen voor het steunen van deze bedrijven. Bekijk hiervoor de informatie op de pagina ‘Boost with Facebook’.

Facebook kondigt Facebook Shops aan

Afgelopen week heeft Facebook ook ‘Facebook Shops’ aangekondigd, waarmee het platform een grote stap zet in de internationale e-commerce markt. Facebook Shops is een platform voor makers en winkeliers om producten over de hele wereld te verkopen. Je kunt geheel gratis de producten kiezen die je in de schappen wilt leggen en het wordt beschikbaar op zowel Facebook als Instagram, via pagina’s en Stories. Het komt eerst in de Verenigde Staten op de markt en wordt daarna wereldwijd uitgerold.

Hulp nodig?

Zoals je ziet zijn er genoeg mogelijkheden om meer online zichtbaarheid te creëren als retailer. De specialisten van Online Exposure kunnen je helpen met het adverteren op alle bekende Shopping kanalen.